Dieta Atkins

cum-sa-slabesti-dieta-atkinsDaca vrei sa slabesti 4-10kg in timp record, cu dieta Atkins mergi la sigur! Are insa efecte secundare pe care nu oricine la poate suporta.

O dieta sanatoasa, inseamna sa mananci echilibrat din toate grupele de alimente.

Dieta Atkins nu doar ca detroneaza fructele si legumele, dar te obliga sa elimini carbohidratii din meniu, consumand doar grasimi si proteine.

Cum functioneaza?

Privat de carbohidrati, organismul este nevoit sa arda grasimi pentru a produce energie. Astfel pierzi in greutate rapid. Dieta are 4 etape. Prima dureaza cel putin 2 saptamani si-ti garanteaza din start 3-4kg pierdute. Poti manca fara restrictii carne rosie sau de pui, inclusiv sunca sau bacon, peste, oua (preparate oricum), branza (100g pe zi de branza cedar, cascaval sau mozzarella). Dar, nu ai voie decat o cantitate infima de carbohidrati – 20g pe zi, pe care ii poti lua din ciuperci, broccoli, avocado, andive, castraveti.

A doua faza topeste 1-2kg pe saptamana (ai voie cu cate 5g pe saptamana mai multi carbohidrati) si poate dura dupa bunul tau plac.

In cea de-a treia faza, scapi de ultimele 5kg nedorite, iar utlima etapa este de mentinere, crescand treptat consumul de carbohidrati.

Avantaje si dezavantaje

Pentru gurmanzi, dieta Atkins suna bine, intrucat pot manca pe saturate, n u exista limita la carne sau oua. Partea proasta este ca nu ai voie sa te atingi de paine, cartofi, paste, orez, fructe sau legume, nici de ciocolata, biscuiti, prajituri sau alte bunatati.

Care sunt punctele slabe ale dietei Atkins?

Este o dieta monotona, dezechilibrata din punct de vedere nutritional, care se bazeaza pe alimente cu continut crescut de proteine si grasimi si foarte scazut de carbohidrati. Are de suferit tranzitul intestinal, cantitatea de fibre fiind foarte-foarte scazuta. Dezechilibrul nutritional influenteaza in primul rand creierul care este glucozodependent, intrucat nivelul carbohidratilor este foarte scazut. Se produc modificari metabolicecare au drept efect: ameteli, dureri de cap, greata, constipatie, etc. Ficatul este obligat sa proceseze o cantitate foarte mare de grasimi, in special saturate, ceea ce duce la cresterea colesterolului (LDL). Acest tip de dieta este contraidicat persoanelor ci afectiuni hepatice, dischinezie biliara, diabet zaharat, hipercolesterolemii, hipertensiune, guta, afectiuni gastrice, afectiuni renale, la copii, etc.”

Maria Spiridon

dietetician – Centrul Medical Medsana

sursa – http://www.femeia.ro/revista-femeia/
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s